06-08-2019
|
#11
|
ما اجملها
مساحة رائعة
اكتب انا احبها
|
|
|
|
06-08-2019
|
#12
|
يا بحر اروي عطش وانا عطشان وينهم ضيعونا بعد ما كنا خلان
|
|
|
|
06-08-2019
|
#13
|
يابحر موكل شخص يطرق الباب محبوب
الحب له ناسه وافين الخصال
يابحر ريث لاتغرقني بامواجك
ويابحر جيب النورس ابيض الريش
ينتشل بقايا ود باقي من آعوام
|
|
|
|
06-09-2019
|
#14
|
يا بحر وينك لا غرق فيك
خلان
انقذ لي روح غاليه لا تموت
|
|
|
|
06-09-2019
|
#15
|
يابحر
سكن موجك العالي يابحر هدي
راعي ارواح المحبين جيتك همومي
ماتشيلها كتافي يابحر اشكو بثي
وشوق وهموم
|
|
|
|
06-09-2019
|
#16
|
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو خليفة
يا بحر اروي عطش وانا عطشان وينهم ضيعونا بعد ما كنا خلان
ياعيني عليك ههههههه لحن شامي اكيد اعجبتك شامية ههه
|
|
|
|
06-09-2019
|
#17
|
أنا بعشق البحر
زیك یا حبیبي حنون
و ساعات زیك مجنون
و مھاجر و مسافر
و ساعات زیك حیران
و ساعات زیك زعلان
و ساعات ملیان بلصمت
انا بعشق البحر
أنا بعشق السما
علشان زیك مسامحة
مزروعة نجوم وفرحة
وحبیبة وغریبة
عشان زیك بعیدة
و ساعات زیك قریبة
بعیون متنغمة
انا بعشق السما
أنا بعشق الطریق
لأنھ فیھ لقائنا
و فرحنا وشقائنا
و أصحابنا و شبابنا
و فیھ ضحكة دموعنا
و فیھ بكیت شموعنا
و ضاع فیھ الصدیق
انا بعشق الطریق
انا بعشق البحر
و بعشق السما
و بعشق الطریق
لأنھم حیاة
و انت یا حبیبي
أنت كل الحیاة
|
|
|
|
06-09-2019
|
#18
|
على شط بحر الهوى
على شط بحر الهوى رسيِتْ مراكبنا
والشوق جمعنا سوى إحنا وحبايبنا
على شط بحر الهوى ..
سبنا البلاد كلّها وعشنا وحدينا
وكرهنا ناسها وأهلها يتحكَّموا فينا
لا في عوازل عندنا ولا حدِّ جارحنا
عايشين في جنَّة لوحدنا والسعد جارحنا
على شط بحر الهوى ..
بحر الغرام مَيِّتو أحلى من السكَّر
للهوى غِيِّتو لو داقها رح يسكر
واللي يزور حيِّنا يدعي ويتمنَّى
يفرح ويسعد زيِّنا بحبابه يتهنَّى
والشوق جمعنا سوى إحنا وحبايبنا
على شط بحر الهوى ..
لمَّا دعانا الهوى رحنا ولبِّينا
لقينا عندو الدوا طبنا وخبينا
وَقدْ شموع الهنا والنور على جبينو
وجاب كاسات المنا يسقي محبينو
والشوق جمعنا سوى إحنا وحبايبنا
على شط بحر الهوى
|
|
|
|
06-09-2019
|
#19
|
ياشط موجك معي عاالي اخاف
اغرق وانا اعرف الغوص
كم من سنين وانت غايب
يابحر رسيني بشطك وموانيك
ارسم على شاطئك اجمل رسوماتي
اسافر بقواربي واخايل امواجك
يابحر هدي معي ارجوك اعذرني
مالي مع المًوج حكمة ولا أقوال
|
|
|
|
06-09-2019
|
#20
|
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشموخ
ياشط موجك معي عاالي اخاف
اغرق وانا اعرف الغوص
كم من سنين وانت غايب
يابحر رسيني بشطك وموانيك
ارسم على شاطئك اجمل رسوماتي
اسافر بقواربي واخايل امواجك
يابحر هدي معي ارجوك اعذرني
مالي مع المًوج حكمة ولا أقوال
جميل
|
|
|
|
|
يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 ضيف)
|
|
|
| أدوات الموضوع |
إبحث في الموضوع |
|
|
|
ضوابط المشاركة
|
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك
كود HTML معطلة
|
|
|
| | | | | | | | | |