01-22-2020
|
#161
|
ابهدي سلامي لكل الحضور
ولكل غايب ما عاد يزور
يا عسى ايامكم كلها سرور
ونظل حبايب مهما الزمن يدور.
.
|
|
|
|
01-22-2020
|
#162
|
أحبك ... خليها فعل ... مش كلمه
--------------------------------------------------------------------------------
نفسي تعمل.... "بحبك" .... مش تقولهالي
هي حلوة منك والله عارفه
لكن من قلبك بجد..صدقني احلى
طب قولي إنت إيه أحلى؟
تديني ورده كل يوم..
ولا في آخر الشهر دبلة؟
تعملي الدنيا دي جنة..
ولا تشتريلي أحلى شقة؟
يجمعنا سقف واحد..
ولا نتقابل في الجامعة؟
عارفه..قلبك مقدر
بس عايزه عقلك يفكر
مش كفاية حبك وشوقك
اتعب شويه عشان نكمل
عشان يبقى حب بجد منور
عشان لما نشوف حد ف طريقنا
ماألاقيش إيدك من ايدي تهرب
وكإنك كنت بتسرق....
عشان لما ارسم حرفك...
ولا أكتب اسمك ع الكتاب
مخبهوش ولا اقفلهوش
حبي وحبك هيكفينا أنا وانت
لكن مش هيكفي الناس حوالينا
" بحبك "...قلهالي وماله..
بس عشاني...إعملها بجد..
........وشوف إيه احلى ؟
انك تقول ( بحبك ) ولا تعمل كلمه ( بحبك
صدى الحرمان
|
|
|
|
01-22-2020
|
#163
|
في حياتنا أوراق كتبناها بأيدينا ..
وطويناها صفحة بعد صفحة ..
فمنها ما كان ناصع البياض ..
ومنها ما كان أسود اللون كاتم على القلب ..
..
فمهما كان اللون ..
فنحن من كتبها ..
و دوّنها بكتاب طريق الزمن !
وجاء الوقت لتمزيقها ..
والتخلص منها ..
حتى نستطيع إكمال حياتنا .. ومسيرتها ..
...
|
|
|
|
01-22-2020
|
#164
|
اكيد نزور
وقلوبنه على الاحبه تدور
وللي ترك بالروح حبه ما يبور
انت الغلا والهلا وكل الحبور
عشان همس الورد نقدم كل الزهور
تسلم على خدك وتهديك احلا العطور
|
|
|
|
01-22-2020
|
#165
|


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صدى الحرمان
أحبك ... خليها فعل ... مش كلمه
--------------------------------------------------------------------------------
نفسي تعمل.... "بحبك" .... مش تقولهالي
هي حلوة منك والله عارفه
لكن من قلبك بجد..صدقني احلى
طب قولي إنت إيه أحلى؟
تديني ورده كل يوم..
ولا في آخر الشهر دبلة؟
تعملي الدنيا دي جنة..
ولا تشتريلي أحلى شقة؟
يجمعنا سقف واحد..
ولا نتقابل في الجامعة؟
عارفه..قلبك مقدر
بس عايزه عقلك يفكر
مش كفاية حبك وشوقك
اتعب شويه عشان نكمل
عشان يبقى حب بجد منور
عشان لما نشوف حد ف طريقنا
ماألاقيش إيدك من ايدي تهرب
وكإنك كنت بتسرق....
عشان لما ارسم حرفك...
ولا أكتب اسمك ع الكتاب
مخبهوش ولا اقفلهوش
حبي وحبك هيكفينا أنا وانت
لكن مش هيكفي الناس حوالينا
" بحبك "...قلهالي وماله..
بس عشاني...إعملها بجد..
........وشوف إيه احلى ؟
انك تقول ( بحبك ) ولا تعمل كلمه ( بحبك
صدى الحرمان
خاطرتك .....قصيدتك ...معزوفتك ....ليست جميلة ..ليست رائعة
بل هي اجمل ..هي اروع ....وحتى تعرف كم هي ممتدة في البذخ
اليك صداها في فضاء حبري ....
لو تدري ياشفقا في ثوب الاحلام
ان حروفك كانت عطرا يتهادى فوق الانسام
لو تدري حقا .....ان عبير وفائك تتقزم بحضوره كل الاقلام
اذن لعرفت يا اميرا للافراح و الأحزان ...........ان حضورك في عالمنا
خرقا لقانون الاوهام ...........................................وللصدى امتداد..
|
|
|
|
01-22-2020
|
#166
|
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الوافي
اكيد نزور
وقلوبنه على الاحبه تدور
وللي ترك بالروح حبه ما يبور
انت الغلا والهلا وكل الحبور
عشان همس الورد نقدم كل الزهور
تسلم على خدك وتهديك احلا العطور
هلا بالزين دايم يسعدك في اقباله
مثل القمر دايم يونس نديمه
اهلا بمن يفخر في باهي جماله
كالبدر لا بين من فتوق غيمه
هلا وغلا يا طيب نورت
|
|
|
|
01-22-2020
|
#167
|
متعبة
برجع بعدين
أمسية ممتعة للكل
لا تنسوني بدعواتكم
...
|
|
|
|
01-22-2020
|
#168
|
مريضة ومتعبة اليوم كثير
بطلع بكير من المنتدى عشان ارتاح شوي
يلا سهرة ممتعة
وبشوفكم على خير
|
|
|
|
01-22-2020
|
#169
|

تصبحون على خير
...
|
|
|
|
01-22-2020
|
#170
|
يا خالق الداء والدواء , وياخالق المريض والشفاء , بفضلك ومنك وكرمك اكتب لها الشفاء يا سميع الدعاء أذْهِب البأس، رب الناس، أشف وأنت الشافي، لا شفاء إلا شفاؤك، شفاءً لا يغادر سقماً
|
|
|
|
| أدوات الموضوع |
إبحث في الموضوع |
|
|
|
ضوابط المشاركة
|
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك
كود HTML معطلة
|
|
|
| | | | | | | | | |